Wel wind, geen wind... - Reisverslag uit Lefkada, Griekenland van Nancy & Marc - WaarBenJij.nu Wel wind, geen wind... - Reisverslag uit Lefkada, Griekenland van Nancy & Marc - WaarBenJij.nu

Wel wind, geen wind...

Blijf op de hoogte en volg Nancy & Marc

03 Oktober 2012 | Griekenland, Lefkada

Net toen we het vorige verslag aan het uploaden waren in een hoekje van de baai bij Preveza met wifi ging het motor-alarm af! We wisten niet eens meer of hij nog werkte… maar blijkbaar wel en de motor bleek te warm. Koelvloeistof weg gelekt en de interne waterpomp bleek te lekken… Toch maar rustig stukjes door gevaren en elke dag ‘tanken’ we een liter water bij in de warmtewisselaar van de motor. Voorlopig gaat het zo goed. Van open zee vaar je bij Lefkas door een draaibrug en smal kanaal en dan kom je weer in een mooi beschut zeilgebied aan de binnenkant van Lefkas met veel eilandjes en strandjes. Hier konden we rustig via Sivota naar het zuiden van Lefkas; Vasiliki varen. Een surf en catamaran mekka met meestal ’s middags goede wind. Hier hebben we Marc’s verjaardag gevierd met heel warm en windstil weer, niet surfen maar fietsen naar strandjes en zwemmen. ’s Avonds in korte broek uit eten in Vasiliki en na 3 dagen wachten toch nog een middag met harde wind kunnen surfen! Via het eiland Meganisi terug gevaren naar het Noorden. In Nidri naar een voor ons bekende waterval gewandeld, alleen is het hier blijkbaar al lange tijd droog want er kwam nauwelijks water vanaf… Inmiddels zijn we terug in Lefkas stad waar ’s middags toch een plaatselijk windje opsteekt en Marc kon kiten op Milos beach. Tim en vader Willy zijn vanaf maandag onderweg met de auto om in 3 dagen met de ferry vanaf Venetie naar hier te komen. Met hen gaan we nog een weekje rondom Lefkas zeilen voordat de Time Out volgende week voor 6 maanden de kant op gaat in Preveza. Wij rijden via Italie terug en hopen rond 17 oktober weer in Nederland te zijn, Tot dan!
Groetjes Nancy en Marc

• 03 Oktober 2012 - 12:35

Paul:

Hopen dat het meevalt met de motor. Nog een paar mooie zeilweken!

• 03 Oktober 2012 - 17:51

Bdette:

wat een verhaal weer .... .spannend hoor, steeds maar water toevoegen! En wat een heerlijke foto's, ook de windstille :-). Veel plezier met het zeilen met z'n viertjes en een goede terugreis. Hopelijk zien we elkaar gauw weer in oktober in Nederland.

• 06 Oktober 2012 - 14:45

Geert En Ria:

hallo Nancy en Marc,

Marc (nog) gefeliciteerd met je verjaardag.
    Mooi verhaal, prachtige foto's, hoop dat de motor snel gemaakt kan worden.
    Heel veel zeilplezier met elkaar, goede reis terug naar Nederland.

Bedankt voor de mooie verhalen en de vele prachtige foto's.

groetjes Geert en Ria en tot ziens.

• 21 Oktober 2012 - 14:52

Bdette: