Oost Sardinie - Reisverslag uit Palau, Italië van Nancy & Marc - WaarBenJij.nu Oost Sardinie - Reisverslag uit Palau, Italië van Nancy & Marc - WaarBenJij.nu

Oost Sardinie

Blijf op de hoogte en volg Nancy & Marc

06 Juni 2013 | Italië, Palau

Eindelijk konden we met redelijke wind mee vertrekken uit winderig Villasimius, heel mooi daar maar we moeten verder! Een hele dag zeilen met bij elke kaap een andere windrichting, maar het overnachten was rustig in het haventje van Corallo. Daarna naar Arbatax ofwel Capo Bellavista, mooie roodgekleurde rotsen daar en vanwege de harde wind weer de haven ingedoken. De kust is hier rotsachtig met naaldbomen, de zon schijnt en om de hoek van weer een kaap met vuurtoren, is altijd wel een blauwe baai te vinden. Lekker een zondag rust en gewandeld en gezwommen. Aan de oostkant van Sardinie is rond Orosei de mooiste kliffenkust met grotten en baaien te vinden, we hebben zon en wolken en kunnen weer eens voor anker ’s nachts. Vaak zijn er in de kuststrook, net achter het strand, rivieruitlopen die droog staan en waar je kan wandelen richting de bergen – hier kwamen we varkens tegen. Bij Siniscola is Nancy ook al eens op zeilvakantie geweest (Amfibie Treks) en we fietsen rond op zoek naar de camping en de watersportlocatie bij La Caletta. Gelukkig is de haven gastvrij (redelijk qua prijs), met sanitair en wifi, dus we slapen hier 3 nachten zodat de harde wind in het noorden in de Straat van Bonifacio wat is afgenomen. Tussen Sardinie en Corsica komen twee zee-en bij elkaar en dus veel wind en stroming, maar daar liggen ook de mooie Maddalena eilanden en Lavezzi archipel.Op de aankomst zondag waait het binnen 10 minuten van oost 2 bft naar west 7 bft, voor ons tijd voor een ankerbaai maar voor de mega yachten uit Porto Cervo super wind om met volle zeilen wedstrijdjes rondom de eilanden te racen, een mooi gezicht. Gelukkig krijgen we een paar dagen met minder wind en kunnen veel eilandjes en baaien verkennen, de een nog blauwer dan de ander! In de kite baai bij Porto Pollo is helaas te weinig surf/kite wind. Nét in het franse deel van de straat liggen Lavezzi eilanden en daarna gaan we richting Palau om ons bezoek, Bernadette en Karien, op te halen. Bijna hadden we dubbel bezoek… afgelopen week hadden we ’s nachts al wat geritsel gehoord en gevoelt! We wilden niet geloven dat het iets was maar na de derde nacht toch maar een muizen klem gezet, meteen de volgende ochtend was het raak!! Een muisje in de klem. Hopen dat het hier bij blijft en kunnen we weer genieten van muis stille ankerplekjes hier en daarna richting Ajaccio op Corsica voor de volgende bemannings wissel,
Ciao Marc en Nancy

• 06 Juni 2013 - 19:26

Hansie:

hoi marc en nancy

het ziet er weer fantastisch uit, mooi verslag en fijn om te horen dat het goed gaat bij jullie na stevige zeilmomenten met veel wind en ook rustige momenten. ondanks dat ik hier zit, geniet ik erg van jullie reisverslag, ben er toch een beetje bij.
    geniet maar lekker van het gezelschap. groetjes hans

• 07 Juni 2013 - 14:52

Tom En Karin:

Hoi hoi leuk en mooi verslag weer,we hebben er zin in nog twee dagen werken, alles schoonmaken voor opa en oma en dan komen we jullie kant op. We hebben er zin in. Eerst woensdag nog even de uitslag van het examen van Demi. Spannend. we mailen of bellen nog wel even of we nog spullen mee moeten nemen vanuit Holland. Veel plezier met Karien en Bernadette.
    Groetjes en tot snel Tom en Karin

• 13 Juni 2013 - 14:02

Bdette:

haha dan lees ik nu jullie verslag van wat jullie vóór ons meemaakten. heerlijk weer om dat allemaal aan den lijve te ondervinden (hoewel..... sommige dingen waren dan wel weer spannend ....... maar dat kwam, begreep ik later, omdat wij de "all inclusive" reis hadden geboekt). Goede reis verder, en veel plezier met de volgende crew, Tom en Karin!

Bdette